Op het snijvlak van mijn communicatie expertise en advies over efficiënte en effectieve inzet van sociale media, daar voel ik me thuis. Helpen bedrijfsdoelstellingen beter en sneller te bereiken door inzet van sociale media.
Vrijblijvende introductie sociale media
De sociale media hype is voorbij. Tijd om serieus naar dit geweldige nieuwe kanaal te kijken. De ontwikkelingen op het gebied van sociale media en groei van het aantal gebruikers gaan zo snel dat het bijna niet bij te houden is. Ben je er als je een LinkedIn profiel hebt aangemaakt, een Twitter account en een Facebook fanpage? Het is beter om eerst samen over na te denken wat je gaat doen, hoe je dat doet en vooral waarom. Daarna maak je een keuze uit de grote hoeveelheid sociale media.
Sociale Media, help?
Vraagt u zich ook af waar en hoe te beginnen aan sociale media? Heeft u wel eens voorzichtig getwitterd maar bent er teleurgesteld weer mee opgehouden omdat u er niets mee bereikte? Weet u (nog) niet hoe sociale media (LinkedIn, Facebook, Twitter enz) ”werken”, maar durft het ook niet goed te vragen? Of heeft u het te druk?
Vrijblijvende Workshop
Cleo Vissers neemt in een korte vrijblijvende kosteloze workshop u en een of twee van uw medewerkers mee in de beginselen van effectieve en efficiënte inzet van sociale media. Vooraf doe ik een kleine scan van uw aanwezigheid “online” en we beantwoorden samen de volgende vragen:
Waarom zou mijn organisatie actief moeten zijn op sociale media?
- Hoe kom ik erachter wat er over mijn organisatie gezegd wordt?
- Waar/op welk netwerk kan ik het beste beginnen?
- Hoe begin ik?
Samen maken we een start met het aanmaken van profielen op de meest gangbare sociale netwerken.
Kosteloos
Deze introductie is kosteloos. Waarom? Zie het als een visitekaartje. Of als een manier om u over de sociale mediadrempel heen te helpen. Want de juiste vraag in deze tijd is niet meer of u actief moet zijn op sociale media maar hoe u het beste actief kunt zijn op sociale media.
En dan?
Als u na de introductie verder wilt met sociale media, voeren we eerst een zakelijk gesprek. Voordeel is dat u zich al een beeld heeft kunnen vormen wat u wilt bereiken, en ik dankzij de introductie kennis heb kunnen maken met uw organisatie en daardoor gerichter kan adviseren. Na offerte en opdracht gaan we aan de slag.
Doe ik alles zelf?
In het “sociale medialand” zijn er veel specialismen en het is zo goed als onmogelijk om deze als één persoon allemaal te beheersen. Ook voor mij. Ik werk dus samen met zelfstandig werkende specialisten op allerlei gebied variërend van web- en communitybouwers tot monitoring en SEO (search engine optimation) specialisten.
Specialisatie
Met de expertise die ik mee neem vanuit een combinatie van communicatie expertise en inzicht in mogelijkheden en kansen met sociale media, help ik u uw organisatiedoelstellingen sneller/beter te bereiken. Dus eerst bezien wie u waarom wilt bereiken en hoe deze doelgroep te bereiken is. Dan wat u wilt bereiken en welke aanpak daarbij hoort, en dan pas de techniek. Dan praten we ook over personal branding en reputatiemanagement.