“Wat je extern vertelt moet je ook intern delen. Tenslotte is de organisatie ook van de medewerker en zijn de medewerkers allemaal in meer of mindere mate ambassadeur van de organisatie. “Dit schept ook kansen voor de organisatie”.

Over Cleo Vissers

Cleo Vissers kan bogen op een gedegen opleidingachtergrond en inmiddels ruim 15 jaar ervaring in het communicatievak. Ze heeft een krachtige overtuigende persoonlijkheid. Een scenariodenker en teamspeler, geïnspireerd door en voor het team, met beoogd resultaat centraal. Voor haar opdrachtgevers combineert ze haar strategisch inzicht met grote dienstvaardigheid, loyaliteit en, indien nodig,  vasthoudendheid.

Liefde voor het vak

Na afronding van haar opleiding Communicatiewetenschap in 1995 aan de UVA in Amsterdam heeft Cleo eerst in paar jaar in een commerciële functie gewerkt. Met de voorlichters- / woordvoerdersfunctie die ze daarna op de Betuweroute kreeg vond ze dat ze met haar neus in de boter viel:  Zo’n pure communicatiefunctie op zo’n geweldig dynamisch project vond ze fantastisch.  Om vervolgens “het vak” verder te leren heeft ze in de jaren daarna eerst gekozen voor 2 verschillende communicatie / PR adviesbureaus en een brede functie als communicatieadviseur voor een gemeente.

Zelfstandig verder

Na een korte pauze waarin de focus lag op de geboorte en verzorging van haar kinderen is ze als zelfstandig adviseur en woordvoerder verder gegaan teneinde haar behoefte aan dynamiek, inhoudelijke uitdaging en afwisseling optimaal te vervullen. In de afgelopen jaren heeft ze zich via opdrachten voor opdrachtgevers als Rijkswaterstaat, ProRail, DGMR en de provincie Zuid-Holland tot een adviseur / woordvoerder ontwikkeld die op elk niveau in de organisatie kan aanschuiven.

Snel inleven

Een van de kenmerken van Cleo is dat ze zich de eigenschappen, karakter en interne / externe beeldvorming tav van de organisatie waarvoor ze actief is, heel snel eigen maakt. Daardoor kan ze in zeer korte tijd optimaal meedraaien en zich volledig richten op het behalen van het gewenste resultaat. Door haar “verse blik” levert ze vanaf dag één toegevoegde waarde.

 

Kracht

Cleo is een allround adviseur.  Haar grootste kracht ligt echter bij externe communicatie, beeldvorming en reputatiemanagement”, zowel corporate als projectmatig. Onder andere met een effectieve en efficiënte inzet van sociale media. Overigens is ze wel van mening dat er een sterke verbinding is tussen externe en interne communicatie. Externe communicatie houdt niet op bij de voordeur.“Wat je extern vertelt moet je ook intern delen. Tenslotte is de organisatie ook van de medewerker en zijn de medewerkers allemaal in meer of mindere mate ambassadeur van de organisatie. “Dit schept ook kansen voor de organisatie”.

Reputatie- en Brandmanagement

In het kader van haar eigen (door)ontwikkeling als professional volgt Cleo bij het EURIB aan de Erasmus Universiteit de postdoctorale opleiding tot Master of Brand-Management.  De disciplines reputatiemanagement en brandmanagement komen dan allebei aan bod: ze zijn tenslotte sterk met elkaar verbonden.

Werkvelden

Ze is inzetbaar als;

  • Woordvoerder / persmedewerker, zowel voor langere tijd om op te treden namens uw organisatie,  als voor incidentele persactiviteiten, waaronder een crisis, en u zelf geen woordvoeringsexpertise in huis heeft;
  • Strategisch adviseur voor advisering ten aanzien van de de organisatie van de corporate communicatie en positionering / externe beeldvorming van uw organisatie. Indien gewenst inclusief de implementatie van dat advies.
  • Communicatieadviseur op uw afdeling communicatie voor de opvang van een capaciteitstekort, bijvoorbeeld als gevolg van ziekte, zwangerschapsverlof of grote drukte. Als ervaren freelancer is ze gewend zich nieuwe omgevingen en onderwerpen zeer snel eigen te maken;
  • Zelfstandig opererend communicatieadviseur voor een groot project, evenement of persactiviteit;
  • PR medewerker, zowel voor incidentele activiteiten, als voor langere tijd op uw afdeling.

 

Organisaties, ook overheidsorganisaties, verzakelijken en gaan steeds meer hun eigen organisatie, inclusief reputatie, als merk zien. Als professional moet je klaar staan om ze in dit proces te adviseren en ondersteunen.

Cleo over haar Masters opleiding